Tento článek je určený pro ty z vás, kteří ještě food blog nemají a chtějí se třeba podělit o své kulinářské úspěchy nebo výlety za dobrým jídlem.
Postup při vytváření a psaní food blogu
Vytvoření food blogu
Existuje již několik aplikací, kde lze psát svůj blog. Jsou to
například blogger.com (vznikl již
v roce 1999) nebo blog.cz, kde za pár minut vytvoříte svůj blog a
můžete začít přispívat.
Nastavení designu
Můžete si vybrat z několika přednastavených šablon nebo si můžete
blog personalizovat dle svých představ. V jednoduchosti je však síla a
pokud například použijete výrazný obrázek na pozadí blogu, vše podstatné se Vám
bude ztrácet. Dobré je i individuální nastavení vzhledu pro mobilní telefony.
Fotografie a videa
Důležitým faktorem food blogu jsou fotografie. Návštěvníci blogu jí
hlavně očima, proto je důležité se vybavit kvalitním fotoaparátem a fotit a
fotit.
Také videa jsou velmi dobrým zpestřením food blogu. K tomuto účelu
můžete využít vytvoření svého vlastního kanálu na youtube.com nebo vimeo.com. Přes video kanály můžete také
získat více návštěvníku vašeho blogu.
Psaní
Ať už se zaměříte na psaní receptů nebo na kulinární cestopisy, je
důležité psát stručně a jasně. Dlouhé články málokdo bude číst.
SEO
Důležité je se dostávat se ve vyhledávačích (Google, Seznam) na
nejvyšší pozice. Můžete to však ovlivňovat například vhodným pojmenováváním
nadpisů článků a používáním správných klíčových slov nebo věcným pojmenováváním
fotografií.
Facebook je dobré doplnění vašeho blogu, kde můžete informovat vaše
čtenáře krátkými zprávami, které se třeba ne úplně hodí přímo na blog. I tímto
kanálem můžete získat více fanoušků.
Vlastní doména
Profesionálněji přeci jen vypadá, když používáte vlastní doménu
(například jidlo.cz) než jidlo.blogger.com.
Zpoplatnění je v dnešní době minimální, řádově stovky korun za rok.
Buďte originální a nebojte se tvořitJ
Lukáš Beránek
FBA – Food Blog Asociace